Łączna liczba wyświetleń

® Wszelkie prawa zastrzeżone! Linkowanie dozwolone. Kopiowanie, powielanie, przeklejanie tekstu, grafiki, zdjęć i multimediów na inne strony internetowe bez zgody autora zabronione.

piątek, 28 lutego 2014

Artykuł: Jak wybrać idealnego fotografa ślubnego?



W związku, że wiele par młodych staje przed tym dylematem, postanowiłam napisać tekst, który być może pomoże Wam w wyborze. Wiele razy spotkałam się z sformułowaniem, że fotograf „cyka fotki”, natomiast decydując się na zorganizowanie ślubu i przyjęcia weselnego proponowałabym wybrać fachowca, który zrobi dobrze technicznie zdjęcia i zaskoczy nas pomysłowością oraz kreatywnością.

Jakie dylematy spotykają pary młode?


1. Ciocia Zosia ma aparat, robi zdjęcia, może to ona nam je zrobi?
2. Kiedy i gdzie szukać?
3. Cena
4. Plener
5. Sprzęt i przygotowanie fotografa

1. Często zdarza się, że zastanawiamy się czy nie warto zaoszczędzić i poprosić kogoś z rodziny o zrobienie zdjęć. U jednych dochodzi to do skutku, niestety po sprezentowanej płycie ze zdjęciami od cioci czy wujka zaczynamy żałować. Dlaczego? Zdjęcia są średniej jakości, nieobrobione, widzimy czerwone oczy i są rozmazane. Ciekawe sytuacje godne sfotografowania, nie są, nawet babcia nie znalazła się na pamiątkowych fotografiach, a my wyglądamy na zmęczonych. Zawodowy fotograf to zupełnie inna jakość, doświadczenie i ciężka praca, którą mamy prawo egzekwować. Poza tym nasz gość powinien się bawić i nie powinniśmy wymagać aby stał na posterunku czekając na dobry kadr romantycznego pocałunku czy śmiesznej sytuacji. I jest to dodatkowy obowiązek, któremu nie da się sprostać, wujek ani się nie wybawi, nie popije i do tego nie zrobi dobrych zdjęć.

2. Kiedy i gdzie szukać ?

Jeżeli zaczniemy szukać naszego wymarzonego fotografa w miarę wcześnie, znajdziemy większą ilość interesujących nas ofert. Średnio fotografa rezerwuje się od roku do pół przed uroczystością, natomiast zdarzało się, że umowę podpisywałam już trzy lata wstecz. Natomiast często bywa tak, że na jeden termin jest kilku chętnych a na inny jesteśmy tylko my, dlatego nie warto panikować i warto zobaczyć portfolio fotografa, który nawet dwa miesiące przed naszym ślubem ma wolny termin. Młodzi szukają kogoś z polecenia. jest to bardzo fajny sposób, gdyż możemy dowiedzieć się jak się współpracowało i jaki był efekt pracy. Musimy jednak pamiętać, że sa różne gusta i oczekiwania. To co nam się podoba, komuś innemu może w ogóle nie spodobać.

3 Cena.

Jedni fotografowie maja stałe ceny, inni przygotowują pakiety lub cena ustalana jest inwidualnie. Wszystko zależy od oczekiwań. Dlatego warto zastanowić się co najbardziej nas interesuję. Na rozmowie z fotografem zapytać się co może nam zaoferować i poprosić o wycenę
A co powinno nas interesować?
- ile godzin fotograf będzie wykonywał zdjęcia, w jakich momentach
- jeden fotograf czy dwóch
- czy dostaniemy wszystkie zdjęcia na CD w oryginalnej rozdzielczości
- ile zdjęć zostanie obrobionych do wydruku
- ile odbitek i w jakim formacie dostaniemy
- jaki i ile albumów otrzymamy
- czy fotograf wykonuje foto-ksiązki.
- kiedy plener i jaki pomysł
- czy są jakieś dodatkowe atrakcje, jakie może zapewnić fotograf
- czy wykonuje teledyski z wesela

4. Plener.

Plener w dniu ślubu czy innego? Jeżeli chcemy zaoszczędzić, albo nie mamy możliwości zrobienia go w innym dniu np. z powodu wyjazdu, kiedy jest on dla nas mało istotny, bądź nie lubimy się fotografować to plener tego samego dnia jest całkiem dobrym wyjściem. Natomiast jeżeli żadna z tych rzeczy nas nie dotyczy warto jednak przełożyć go na inny dzień i stoi za tym wiele powodów. Odpada nam dodatkowy stres spowodowany sesją zdjęciową, do kościoła wejdziemy w pięknej czystej sukni, nie będziemy tak bardzo zmęczeni, bo wszyscy, którzy mieli sesję zdjęciową za sobą wiedza jak bardzo dużo potrzeba siły i energii na wykonanie kilkunastu super zdjęć. Poza tym mamy możliwość wyboru miejsca sesji plenerowej i czasu

5. Sprzęt i przygotowanie fotografa

Fotografowie pokazują swoje prace w internecie, niestety wtedy jakość zdjęcia jest dużo słabsza ze względu na automatyczne zniszczenie zdjęcia przez długą drogę jaką zdjęcie musi pokonać z komputera na daną stronę, dlatego warto obejrzeć portfolio na spotkaniu. Każdy fotograf z doświadczeniem ma przygotowane bogate portfolio zbudowane z albumów ze zdjęciami i fotoksiążek, często też wydruki na płótnie. Wtedy mamy możliwość przekonania się czy aby na pewno odpowiada nam oferta fotografa.
Ważną rolę gra tu też sprzęt fotograficzny. Zapytajmy fotografa jakiego używa, bo czasami dobre pomysły nie przeskoczą możliwości technicznych. Jeżeli fotograf używa kompaktu albo lustrzanki z tzw kitowym obiektywem, na dodatek jest to tylko jeden obiektyw warto zastanowić się nad jego ofertą.
Fot. Twój fotograf ślubny Anna Jarecka / Pink umbrella

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz